sobota, 21 czerwca 2014

Wyśpiewane przygody Doktora

Muzyki słucham dużo i zachłannie i ciągle szukam nowej.
Swojego czasu natknąłem się na ciekawą kapelę, dla której inspiracją w tekstach piosenek był serial Doctor Who. Tą kapelą jest Chameleon Circuit. Do tej pory wydali dwa albumy, a przynajmniej nie wiem nic o tym, żeby wydali więcej.

Do gustu bardziej przypadła mi druga płyta zatytułowana Still Got Legs. Słowa nawiązują do wypowiedzi Jedenastego tuz po jego transformacji.
Utwory opowiadają historię z czwartego oraz piątego sezonu.


The Sound of Drums

Utwór nawiązuje do postaci Mistrza, który oprócz Doktora okazał się jedynym żyjącym Władczą Czasu. Kto oglądał serial pamięta ich wspólna historię oraz to jak się skończyła...




The Doctor is Dying

Dziesiąty nie miał łatwo. 
Był chyba najbardziej tragicznym wcieleniem i nie mniej emocjonalne było jego pożegnanie.
Tak samo utwór, który o tym opowiada. Budzi emocję, a niesamowicie ekspresyjny wokal jedynie to potęguje.
Na uwagę zasługuje również całkiem ciekawy teledysk.





Still Not Ginger

Tutaj zaczyna się burzliwa historia Jedenastego Doktora, w którego wcielał się Matt Smith, który zdobył sobie rzesze fanów, w tym mnie. Jego kreacja jest u mnie w rankingu na równi z rolą Davida Tennata.
Utwór dość krótki w porównaniu do reszty na płycie, ale chyba jeden z weselszych.





Everything is Ending

To tak na prawdę nie jest koniec, a dopiero początek sagi Ameli Pond, która jest dla mnie najlepszą historią - nie mylić z Towarzyszką :) - jaką mogliśmy oglądać w serialu. Piosenka ma dość melancholijną, jeżeli nawet nie smutną aranżację, ale za to mamy tutaj piękny damski wokal, ale to raczej nie Karen śpiewa :)




Mr Pond

Rory od samego początku nie miał łatwo. Musiał konkurować z Doktorem o uwagę Aleli, choć był jej narzeczonym. I choć przez większość czasu był w cieniu Jedenastego to jednak odegrał dużą rolę w historii Władcy Czasu, swojej żony oraz poznał swoją dorosłą córkę :) 
Centurion, który czekał 2000 lat na swoja ukochaną i wyruszył na wojnę by ja odnaleźć.




The Big Bang Two

No i mamy kulminację piątego sezonu, ale nie jest to ostatni utwór na płycie... właściwie nie wiem czym muzycy kierowali się układając tracklistę. 
Bardzo dynamiczny utwór, który w niespełna trzy minuty streszcza nam dwa ostatnie odcinki piątego sezonu. Przez większość czasu bardzo szybkie tempo w pewnym momencie zwalnia by zbudować odpowiedni klimat opowieści. 





Oczywiście to tylko kilka utworów z tej płyty, ale nie chciałem opisywać i przedstawiać każdego z osobna. Jeżeli ktoś będzie chciał to z łatwością znajdzie i przesłucha sobie Still Got Legs w całości, bo jest jeszcze parę fajnych kawałków o których nie wspomniałem.

Oczywiście muzyka to nie wszystko, bo dużą role odgrywają tutaj fani, którzy odwalają kawał dobrej roboty i przygotowują dla nas klipy obrazujące poszczególne piosenki. Za co jestem im wdzięczny.

Więcej o serialu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz